piątek, 12 września 2014

Nauka języka niemieckiego

Witam po długiej przerwie.

Dziś chciałem podzielić się moimi wrażeniami na temat nauki języka niemieckiego... Na początku nie było łatwo, bo język niemiecki ma to do siebie że jest szorstki i nieprzyjemny dla ucha (bynajmniej dla mnie), co stanowczo wystarcza by odrzucało normalnego człowieka od jego nauki... No ale cóż, przemogłem się w końcu, zacisnąłem zęby i... jakoś poszło :)




Na początku próbowałem uczyć się tego języka w tradycyjny sposób za pomocą książki, co myślę nie dawało pożądanych efektów, ponieważ nie mam niestety głowy do języków obcych. Po jakimś czasie sprawiłem sobie kolejne książki, za pomocą których, nauka wcale nie była łatwiejsza... Przypomniałem sobie wtedy o książce, którą widziałem wcześniej u mojej mamy... Mowa tu o książce Beaty Pawlikowskiej "Blondynka na językach". To był przełom. Autorka książki w całkowicie inny niż standardowy sposób preferuje styl nauki. Dodatkowo do książki dołączona jest płyta, która jest naprawdę doskonałym uzupełnieniem, albo nawet pokuszę się o stwierdzenie że książka jest doskonałym uzupełnieniem do tej płyty.

Cała nauka języka jest podzielona na działy. Każdy dział na lekcje. Lekcja wygląda w ten sposób, że słuchacz uczy się na pamięć całych zdań. Zaczynając od zdań podstawowych, przydatnych w podstawowej komunikacji, po zdania złożone, dotyczące specjalistycznych zagadnień. Między tymi zdaniami, słuchacz powtarza również słowa "klucze", które są używane w danej lekcji, lub w poprzednich lekcjach. Uczeń powtarza daną lekcję do puki, do puty nie nauczy się dobrze zdań z lekcji bieżącej, dopiero później może przejść do następnej lekcji. Ćwicząc następną lekcję, odsłuchuje w formie powtórki poprzednią, i tak w kółko.

Dla mnie, jako słuchacza, znającego tradycyjne metody nauki języków, ta z pozoru dziwna metoda jest na prawdę rewolucyjna! Nawet bez książki, słuchając jedynie płyty, człowiek naprawdę szybko uczy się języka.

Wiem, że zareklamowałem teraz książkę Pani Beaty Pawlikowskiej, ale zrobiłem to zupełnie bezinteresownie, bo jestem z tej książki naprawdę zadowolony, sporo mi pomogła i mogę z czystym sumieniem polecić ją każdemu. Chciałem jeszcze zaznaczyć, że jestem dopiero na początku nauki a już widzę efekty. Przy okazji słuchania płyty, osłuchiwałem się z językiem niemieckim, co myślę jest bardzo dobre.


Po kilku tygodniowej nauce za pomocą tej książki jestem w stanie "prawie" swobodnie rozmawiać po niemiecku w pracy, gdzie jak wczoraj zapytałem kolegi czy mnie rozumie, usłyszałem "Tak, wszystko doskonale rozumiem co mówisz". Czyli odpowiedź jest prosta – ta metoda naprawdę działa i co więcej, przyjemniej się człowiek uczy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz